Dat is de kern van onze werkwijze. Die werkwijze heeft alles te maken met de structuur van onze organisatie. Zoals je ziet in ons organogram staan de cliënt met de medewerker bovenaan. De cliënt maakt een plan met een begeleider. De rest van onze organisatie helpt om dat plan uit te voeren. Dat betekent dat je bij ons veel ruimte krijgt in je werk. En daarmee veel eigen verantwoordelijkheid.
Samenwerken vinden we heel belangrijk. Dat doen we bijvoorbeeld met de cliënt en met zijn of haar netwerk. Maar ook met andere betrokkenen en met mensen in de wijk. En we werken samen met opdrachtgevers en andere partijen binnen de zorgsector. Bijvoorbeeld met behandelaren.
We overleggen regelmatig met elkaar: leidinggevenden in projectgroepen, medewerkers in teamvergaderingen of bij momenten waarop ze hun diensten overdragen. Elke medewerker krijgt de ruimte om zijn mening te geven over projecten of andere lopende zaken. Jouw stem doet er bij ons zeker toe.
Dat doen we door veel aandacht te geven aan vitaliteit. We werken samen met jou aan duurzame inzetbaarheid. Daarvoor gebruiken we onder andere ons vitaliteitsdashboard. Daar kun je terecht als je ergens tegenaan loopt. Ook onderling zien we naar elkaar om. Dat past bij de zorgzaamheid die wij ook bieden aan onze cliënten. We doen dit door goed samen te werken, en met de vitaliteitsfan. In elk team zit iemand die zich bezighoudt met vitaliteit. Je kunt dus altijd bij iemand terecht. We zorgen ervoor dat de nadruk blijft liggen op wat goed gaat. Dat maakt het werken bij ons prettig.
De jaarslijkse Vernet Health Ranking 2021 laat zien dat wij tot één van de best scorende organisaties op het gebied van verzuim en inzetbaarheid horen. Met een 8,9 maken wij deel uit van de top 3 beste werkgevers in de categorie Geestelijke gezondheidszorg.
Regiomanager Yda: ‘Persoonlijke aandacht werkt, het draagt bij aan een fijne werksfeer’.
Teammanager Sylvia: ‘We geven veel aandacht aan de reden voor verzuim en gaan daarover het gesprek aan: wat heb je nodig en wat kunnen wij daarin betekenen?’
Regiomanager Bram: ‘Er is aandacht voor nabijheid en de juiste medewerker op de juiste plek.’
Je werkt waar je kan, en waar je nodig bent. Of dit nu op kantoor is, onderweg, op locatie of thuis. Wij bieden jou, als dat nodig is, mogelijkheden om hybride te werken. Je krijgt bijvoorbeeld faciliteiten die je nodig hebt om je werkplek in te richten. We blijven ook in de toekomst hybride werken. Maar je krijgt hierin zeker de ruimte. Zó werken we bij RIBW Overijssel: we zijn open. We bieden jou kansen. En geven je vertrouwen.
Dat is de kern van onze werkwijze. Die werkwijze heeft alles te maken met de structuur van onze organisatie. Zoals je ziet in ons organogram staan de cliënt met de medewerker bovenaan. De cliënt maakt een plan met een begeleider. De rest van onze organisatie helpt om dat plan uit te voeren. Dat betekent dat je bij ons veel ruimte krijgt in je werk. En daarmee veel eigen verantwoordelijkheid.
Samenwerken vinden we heel belangrijk. Dat doen we bijvoorbeeld met de cliënt en met zijn of haar netwerk. Maar ook met andere betrokkenen en met mensen in de wijk. En we werken samen met opdrachtgevers en andere partijen binnen de zorgsector. Bijvoorbeeld met behandelaren.
We overleggen regelmatig met elkaar: leidinggevenden in projectgroepen, medewerkers in teamvergaderingen of bij momenten waarop ze hun diensten overdragen. Elke medewerker krijgt de ruimte om zijn mening te geven over projecten of andere lopende zaken. Jouw stem doet er bij ons zeker toe.
Dat doen we door veel aandacht te geven aan vitaliteit. We werken samen met jou aan duurzame inzetbaarheid. Daarvoor gebruiken we onder andere ons vitaliteitsdashboard. Daar kun je terecht als je ergens tegenaan loopt. Ook onderling zien we naar elkaar om. Dat past bij de zorgzaamheid die wij ook bieden aan onze cliënten. We doen dit door goed samen te werken, en met de vitaliteitsfan. In elk team zit iemand die zich bezighoudt met vitaliteit. Je kunt dus altijd bij iemand terecht. We zorgen ervoor dat de nadruk blijft liggen op wat goed gaat. Dat maakt het werken bij ons prettig.
De jaarslijkse Vernet Health Ranking 2021 laat zien dat wij tot één van de best scorende organisaties op het gebied van verzuim en inzetbaarheid horen. Met een 8,9 maken wij deel uit van de top 3 beste werkgevers in de categorie Geestelijke gezondheidszorg.
Regiomanager Yda: ‘Persoonlijke aandacht werkt, het draagt bij aan een fijne werksfeer’.
Teammanager Sylvia: ‘We geven veel aandacht aan de reden voor verzuim en gaan daarover het gesprek aan: wat heb je nodig en wat kunnen wij daarin betekenen?’
Regiomanager Bram: ‘Er is aandacht voor nabijheid en de juiste medewerker op de juiste plek.’
Je werkt waar je kan, en waar je nodig bent. Of dit nu op kantoor is, onderweg, op locatie of thuis. Wij bieden jou, als dat nodig is, mogelijkheden om hybride te werken. Je krijgt bijvoorbeeld faciliteiten die je nodig hebt om je werkplek in te richten. We blijven ook in de toekomst hybride werken. Maar je krijgt hierin zeker de ruimte. Zó werken we bij RIBW Overijssel: we zijn open. We bieden jou kansen. En geven je vertrouwen.