Wij geloven dat ieder mens zichzelf wil ontwikkelen en bezig is om te worden wie je als mens bent. Onze medewerkers helpen daarbij. Ze bewegen mee met de veranderingen in de maatschappij. Dat maakt ze tot vakbekwame, enthousiaste en professionele mensen.
De maatschappij verandert steeds. Dat merk je ook in ons werkgebied. Je ondersteunt mensen steeds meer vanuit hun eigen huis. En steeds minder in voorzieningen om te wonen, zoals groepswonen. Wij geloven ook dat mensen veel zelf kunnen doen. Dit geloof en de veranderingen in de maatschappij vragen om wendbaarheid van onze medewerkers. Bij nieuwe wensen van opdrachtgevers of de maatschappij horen nieuwe manieren van zorg. Jij zoekt naar hoe je daar het beste mee omgaat en past je daarop aan. Daarmee laat je zien dat je flexibel bent.
Onze medewerkers zijn toegewijd. Vakbekwaam. Je neemt persoonlijk leiderschap. Je bent het voorbeeld voor cliënten. Tegelijk zorg je ook dat je naast ze staat. Je gaat goed om met feedback en reflecteert op jezelf. Je hebt oprechte aandacht voor mensen en voor je werk. Je bent zelfstandig. Werkt iets niet zoals je wilt, of weet je iets niet? Dan zoek je hoe je uit hoe je dat de volgende keer wel doet. Daarvan leer je. En je ontwikkelt jezelf. Daarmee blijf je een vakbekwame medewerker die uitblinkt in vakmanschap.
Wij zijn er om onszelf zoveel mogelijk misbaar te maken. We lopen met de cliënt mee. Geven hem of haar handvaten om het eigen leven vorm te geven. Wij werken volgens de SRH-methodiek. Dat betekent dat we presentiegericht, herstelgericht en krachtgericht denken. We werken vanuit een relatie die gelijkwaardig is. En ondersteunen de cliënt op de goede manier. Maar we laten ook los als we zien dat het goed gaat. Ook dat is vakmanschap.
Zelfreflectie is is belangrijk. Je bent je eigen instrument. Door te reflecteren leer je van jezelf. Wij helpen nog een handje extra. Je volgt bijvoorbeeld trainingen van de GGZ-Ecademy. Die gaan in op allerlei verschillende onderwerpen die bij je vak horen, bijvoorbeeld motiverende gespreksvoering of vaktechnieken. Ook kun je klassikale trainingen volgen en bieden we trainingen aan voor het team. Zo blijf je jezelf ontwikkelen tot een echte vakbekwame professional.
De cliënt blijft altijd voorop staan. Wel verandert de ondersteuning die je biedt. Nu zie je dat de begeleider echt nog begeleider is. Die functie verschuift: de begeleider wordt meer een soort regisseur. De cliënt houdt samen met de begeleider bij of de doelen uit het zorgplan worden gehaald. Jij begeleidt straks niet meer alleen. Je kunt jezelf ook op andere gebieden ontwikkelen. Ben je goed met groepen? Dan ga je misschien groepstrainingen geven. Heb jij kennis van een bepaald gebied? Dan behandel je bijvoorbeeld vragen die via MijnRIBW binnenkomen.
De manier waarop we de doelen uit het zorgplan halen, verschilt. Het 1-op-1 contact blijft bestaan. Maar we kijken vooral op welke andere manieren we de doelen kunnen halen. Een cliënt vraagt bijvoorbeeld om hulp van iemand uit het eigen netwerk, of wij helpen via peersupport. Maar ook de trainingen over Zelfstandigheid van de Academie dragen bij aan de doelen. De inlopen op onze locatie in de wijk zijn ook een goed handvat. En de cliënt kan vragen stellen via MijnRIBW. De cliëntvraag staat centraal, en blijft ook in de toekomst centraal staan.
Wij geloven dat ieder mens zichzelf wil ontwikkelen en bezig is om te worden wie je als mens bent. Onze medewerkers helpen daarbij. Ze bewegen mee met de veranderingen in de maatschappij. Dat maakt ze tot vakbekwame, enthousiaste en professionele mensen.
De maatschappij verandert steeds. Dat merk je ook in ons werkgebied. Je ondersteunt mensen steeds meer vanuit hun eigen huis. En steeds minder in voorzieningen om te wonen, zoals groepswonen. Wij geloven ook dat mensen veel zelf kunnen doen. Dit geloof en de veranderingen in de maatschappij vragen om wendbaarheid van onze medewerkers. Bij nieuwe wensen van opdrachtgevers of de maatschappij horen nieuwe manieren van zorg. Jij zoekt naar hoe je daar het beste mee omgaat en past je daarop aan. Daarmee laat je zien dat je flexibel bent.
Onze medewerkers zijn toegewijd. Vakbekwaam. Je neemt persoonlijk leiderschap. Je bent het voorbeeld voor cliënten. Tegelijk zorg je ook dat je naast ze staat. Je gaat goed om met feedback en reflecteert op jezelf. Je hebt oprechte aandacht voor mensen en voor je werk. Je bent zelfstandig. Werkt iets niet zoals je wilt, of weet je iets niet? Dan zoek je hoe je uit hoe je dat de volgende keer wel doet. Daarvan leer je. En je ontwikkelt jezelf. Daarmee blijf je een vakbekwame medewerker die uitblinkt in vakmanschap.
Wij zijn er om onszelf zoveel mogelijk misbaar te maken. We lopen met de cliënt mee. Geven hem of haar handvaten om het eigen leven vorm te geven. Wij werken volgens de SRH-methodiek. Dat betekent dat we presentiegericht, herstelgericht en krachtgericht denken. We werken vanuit een relatie die gelijkwaardig is. En ondersteunen de cliënt op de goede manier. Maar we laten ook los als we zien dat het goed gaat. Ook dat is vakmanschap.
Zelfreflectie is is belangrijk. Je bent je eigen instrument. Door te reflecteren leer je van jezelf. Wij helpen nog een handje extra. Je volgt bijvoorbeeld trainingen van de GGZ-Ecademy. Die gaan in op allerlei verschillende onderwerpen die bij je vak horen, bijvoorbeeld motiverende gespreksvoering of vaktechnieken. Ook kun je klassikale trainingen volgen en bieden we trainingen aan voor het team. Zo blijf je jezelf ontwikkelen tot een echte vakbekwame professional.
De cliënt blijft altijd voorop staan. Wel verandert de ondersteuning die je biedt. Nu zie je dat de begeleider echt nog begeleider is. Die functie verschuift: de begeleider wordt meer een soort regisseur. De cliënt houdt samen met de begeleider bij of de doelen uit het zorgplan worden gehaald. Jij begeleidt straks niet meer alleen. Je kunt jezelf ook op andere gebieden ontwikkelen. Ben je goed met groepen? Dan ga je misschien groepstrainingen geven. Heb jij kennis van een bepaald gebied? Dan behandel je bijvoorbeeld vragen die via MijnRIBW binnenkomen.
De manier waarop we de doelen uit het zorgplan halen, verschilt. Het 1-op-1 contact blijft bestaan. Maar we kijken vooral op welke andere manieren we de doelen kunnen halen. Een cliënt vraagt bijvoorbeeld om hulp van iemand uit het eigen netwerk, of wij helpen via peersupport. Maar ook de trainingen over Zelfstandigheid van de Academie dragen bij aan de doelen. De inlopen op onze locatie in de wijk zijn ook een goed handvat. En de cliënt kan vragen stellen via MijnRIBW. De cliëntvraag staat centraal, en blijft ook in de toekomst centraal staan.